UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Ulla Jones
Kolumnisti
Kolumni
Työnohjaus ja coaching eivät ole luksustuotteita – sinäkin ansaitsisit niitä
Mitä yhteistä on tekkitalon devaajalla ja pelastustyöntekijällä? He molemmat saavat työnohjausta ja coachingia, kirjoittaa Ulla Jones.
Ulla Jones
Kolumni
Markkinoinnin tekijöillä on parasta ennen -päiväys – joko sinun omasi meni?
Voiko yhteisömanageri olla yli 60-vuotias? Entä kasvuhakkeri? Tuoreen tutkimuksen mukaan puolet esihenkilöistä on sitä mieltä, että työntekijöihin kannattaa satsata vain 54 ikävuoteen asti, kirjoittaa Ulla Jones.
Ulla Jones
Kolumni
Inhimillinen johtajuus saa työntekijät jäämään – ja säästää riihikuivaa rahaa
Kun luova tekijä kävelee toimistosta ulos, kustannus on noin 40 000 euroa. Se ei kuitenkaan koostu suurimmaksi osaksi rekrytoinnista ja perehdytyksestä. Ulos kävelee yrityksen asiakastyytyväisyyttä, immateriaalioikeuksia ja kiertonopeutta, kirjoittaa Ulla Jones.
Ulla Jones
Kolumni
Kun ajat ovat huonot, markkinoinnin tekijät miettivät työpaikan vaihtoa – ja niissä pohdinnoissa raha ei ratkaise
Seitsemän kymmenestä kollegastasi harkitsee todennäköisesti työpaikan vaihtoa. Jos jokainen heistä toteuttaisi suunnitelmansa, teitä jäisi jäljelle vain kolme. On yksi ylivoimainen keino estää heitä lähtemästä, kirjoittaa Ulla Jones.
Ulla Jones
Kolumni
Emme päässeet Grand One -finaaliin – osoittiko se kilpailun ongelmakohdat vai olenko vain huono häviäjä?
Grand Onen kaltaisten kilpailujen tulisi monipuolistaa keskustelua markkinoinnin ja palvelusuunnittelun hyödyistä eikä rajoittua vain itsepromootion ja myynnin välineeksi, kirjoittaa Ulla Jones.
Ulla Jones
Kolumni
Myyjä, miksi jatkat soittamista, jos en vastaa? On parempiakin tapoja herättää huomioni
Myynnissä luovuus on usein valttikortti. Myyjän on jätettävä muistijälki varsinkin, jos hän myy kylmälle kontaktille. Mutta ei ole yhdentekevää, miten myyjä on luova, kuten kokemukseni osoittaa, kirjoittaa Ulla Jones.
Ulla Jones
Kolumni
Konfliktin välttelijä jää työelämässä paljosta paitsi
Se, joka välttelee konflikteja, menettää monta tilaisuutta oppia uutta kollegoistaan. Huomasin sen, kun päätin jututtaa stressaantunutta kollegaani, vaikka se jännitti, kirjoittaa Ulla Jones.
Ulla Jones
Kolumni
Neuvonantaja, ext, kumppani vai osa perhettä? Nämä ovat konsulttien arkkityyppejä, joista yhtä on syytä välttää
Konsultilla on monenlaisia rooleja, joista yksi voi olla loukkaavan erotteleva ja toinen monelle pelkkää utopiaa, kirjoittaa Ulla Jones.
Ulla Jones
Kolumni
Kun in-house-tiimi kasvaa, tekeminen pirstaloituu ja ostojen luonne muuttuu – mutta tästä syystä toimistoille riittää silti aina töitä
Mitä in-house-tiimin kasvaminen tarkoittaa toimistokumppanille? Tähän kysymykseen saan vastata kerta toisensa jälkeen, ja taas se on ajankohtainen, kirjoittaa Ulla Jones.
Ulla Jones
Kolumni
Tikittääkö toimistossanne aikapommi, joka räjähtäessään johtaa joukkopakoon?
Jos esihenkilö luo tiimilleen muusta yrityksestä poikkeavan työkulttuurin, on edessä ennemmin tai myöhemmin irtisanoutumisaalto, kirjoittaa Ulla Jones.
Ulla Jones
Kolumni
Onnistuminen ei ole tiimityötä työelämän Minä-tyypille – näin murrat myytin siitä, että kaikki on hänen ansiotaan
Minä-tyyppi on työelämän pillipiipari, joka harhauttaa järkevimmätkin uskomaan satujaan, kirjoittaa Ulla Jones.
Ulla Jones
Kolumni
”Olet liikaa esillä eivätkä ajatuksesi ole omiasi”, minulle sanottiin töissä, kun olin aktiivinen ja otin kantaa somessa
Kymmenen vuotta sitten some oli kielletty joillakin työpaikoilla, mutta nyt sen arvo verkostoitumisen välineenä on ymmärretty. Samanlaista ymmärrystä toivoisi vähitellen annettavan myös asiantuntijavaikuttajille, kirjoittaa Ulla Jones.
Ulla Jones
Kolumni
Sain urani huonoimman neuvon, kun esihenkilö veti minut asiakaspalaverin jälkeen sivuun ja kertoi minun esittäytyneen väärin
Kesti kauan ennen kuin tajusin, kuinka myrkyllinen neuvo oli. Se perustuu ajatukseen, että asiantuntijan arvo on tiedossa ja tieto pysyy muuttumattomana tilanteesta riippumatta, kirjoittaa Ulla Jones.
Ulla Jones
Kolumni
Toimistojen johtamishaasteet pakottavat hyvät tekijät vaihtamaan työpaikkaa
Työpaikan vaihtaja ei ole urakiipijä tai pyrkyri vaan työhönsä intohimoisesti suhtautuva asiantuntija, väittää Ulla Jones.
Ulla Jones
Kolumni
Alicia Keys käyttää taas meikkiä ja Victoria Beckham korkokenkiä – teennäiset muutosyritykset ovat tuhoon tuomittuja
Onnistunut muutos edellyttää vapaaehtoisuutta ja luontevuutta. Yksi työelämää koskeva muutos on hiipinyt osaksi arkeamme kuin salaa, ja se kehottaa sinuakin luopumaan päälleliimatusta roolistasi, kirjoittaa Ulla Jones.
Ulla Jones
Kolumni
80 prosenttia ostetusta kehitystekemisestä jää pöytälaatikkoon, ja se on viidakon laki, joka kannattaa hyväksyä
Ostaminen on taitolaji, jossa nämä viisi konkreettista vinkkiä auttavat onnistumaan, kirjoittaa Ulla Jones.
Ulla Jones
Kolumni
Jokaisen asiakaskokemuksen pitäisi tuntua joululta – myös sen, jonka sinä tarjoat
Asiakasarvo on yksi niistä viheliäisistä sanoista, joka tulkitaan usein väärin. Se hidastaa arvon tuottamista yrityksissä, kirjoittaa Ulla Jones vuoden viimeisessä kolumnissaan.
Ulla Jones
Kolumni
Inhoatko myyntityötä? Minäkin inhosin, kunnes tajusin, miten nostaa myyntiluvut kasvuun
Paras tapa saada ihmiset myymään on lopettaa myynnistä puhuminen, kirjoittaa Ulla Jones.
Ulla Jones
Kolumni
Osaajat kiertoon! Toimistot hyötyisivät tekijöiden jakamisesta
Miltä näyttäisi toimistokenttä, jossa rakennetaan rutiinilla toimistorajat ylittäviä unelmatiimejä, Ulla Jones pohtii.
Ulla Jones
Kolumni
Markkinoinnin tehtävä ei ole vastata yrityksen asiakaskokemuksesta
Niin kauan, kun asiakaskokemus tupataan markkinoinnin alle, ei voi odottaa merkittäviä hyötyjä, kirjoittaa Ulla Jones.
Ulla Jones
Kolumni
Millä aikavälillä odotat panostuksillesi tuottoa?
Uudet kokeilut alkavat harvoin tuottaa samalla tahdilla kuin heti viivan alla näkyvät hinnankorotukset tai nykytuotteiden mainoskampanjat, Ulla Jones muistuttaa.
Ulla Jones
Kolumni
Asiantuntijat, vapautukaa pakkotietämisen painolastista!
Saisimme enemmän aikaiseksi ja tuhlaisimme vähemmän rahaa kehityshankkeisiin, jos päästäisimme irti asiantuntijamyytistä, jossa pieni joukko pähkii parhaat ratkaisut asiantuntijakuplassaan, Ulla Jones väittää.
Ulla Jones
Kolumni
Pelkkä data ei riitä muotoilijalle – uuden luomiseen tarvitaan mutua ja hyppyjä tuntemattomaan
The Crownin kaltaiset sarjat olisivat köyhää katsottavaa ilman tulkintaa. Niin olisivat myös tuotteet ja palvelut, joiden ratkaisut perustuvat vain faktoihin, huomauttaa Ulla Jones.
Ulla Jones
Kolumni
Kuplat puhki! Puhuttelevien palvelujen rakentaminen vaatii diversiteettiä
Muun muassa tuote-, palvelu- ja asiakaskokemuksen kehittämisessä yksipuolinen näkökulma tulee kalliiksi, Ulla Jones muistuttaa.
Ulla Jones
Kolumni
Unohda asiakas, nyt puhutaan ihmisestä
Termi asiakas on pahimmanlaatuista ajattelun näivettävää management jargonia, Ulla Jones väittää.
Ulla Jones
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.